O desafío de acadar unha educación universal de calidade

O desafío de acadar unha educación universal de calidade

O desafío de acadar unha educación universal de calidade 1199 799 Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade

A educación é a base para mellorar a vida das persoas e para acadar sociedades sustentables. Nestes intres, en que acabamos de iniciar un novo curso escolar, acontece que máis de 265 millóns de menores de todo o mundo están sen escolarizar, dos que a maioría son rapazas, un dato sobre o que desde o Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade queremos chamar a atención no Día Internacional das Nenas, que se conmemora hoxe. Aínda que se teñen producido avances e os índices de escolarización xa son practicamente paritarios en Primaria, poucos países teñen acadado a equidade nos restantes niveis educativos, segundo datos de Nacións Unidas.

Esta desvantaxe tradúcese nunha falta de formación, e polo tanto, de oportunidades no  acceso ao mercado de traballo. Das 600 millóns de adolescentes que se incorporarán ao mundo laboral no próximo decenio, máis do 90% viven en países en vías de desenvolvemento e traballarán nun sector non formal da economía, onde o traballo non remunerado, o abuso e a explotación son máis que frecuentes. De aí que a Unesco estea a traballar coa comunidade internacional para que as nenas reciban doce anos de educación básica gratuíta, que inclúa cuestións relativas á igualdade de xénero, a saúde e a sexualidade, co fin de erradicar estereotipos que supoñen barreiras para a formación, a integración e a liberdade das rapazas. Porén, tamén nos países do Norte temos moito que facer para acabar coa infrarrepresentación das mulleres en determinadas carreiras de carácter científico e tecnolóxico, por exemplo.

Os Estados membros da ONU recolleron precisamente entre os 17 Obxectivos de Desenvolvemento Sostible establecidos en 2015 a necesidade de “garantir unha educación inclusiva, equitativa e de calidade e promover oportunidades de aprendizaxe durante toda a vida para todas as persoas”. Baixo este epígrafe, o ODS número 4 promulga que a educación de calidade debe ser universal, e que o acceso ha de ser igualitario tamén para as persoas con discapacidade, os pobos indíxenas e quen se atope nunha situación vulnerable. Do mesmo xeito, cómpre construír instalacións axeitadas, incrementar as bolsas e mellorar a formación do profesorado, pois a escaseza de docentes capacitados e as malas condicións dos centros educativos en moitas zonas do mundo acentúan esta problemática.

O Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade, do que o Concello de Ames forma parte activa, vén contribuíndo a paliar esta situación a través de proxectos de cooperación internacional, coma o que os que permitiron edificar varias escolas en municipios de Cabo Verde, ofrecer formación para mocidade do rural canda a ONGD Inprhu en Nicaragua ou mellorar as condicións educativas e sanitarias dun centro de ensino en Mozambique con Ecos do Sur. Ademais, na actualidade estase a levar a cabo no país lusófono un exitoso programa xunto coa Fundação Encontro para previr doenzas, adiccións e embarazos non desexados na mocidade a través do deporte, entre outras accións.

O matrimonio e o embarazo precoces, a violencia machista, os roles, os estereotipos de xénero, a pertenza a unha minoría, o illamento xeográfico e a escaseza de recursos áchanse entre os obstáculos que impiden ás rapazas exercer o seu dereito a estudar, obter un título e aproveitar os beneficios da educación, que permite reducir as desigualdades e facilita saír do ciclo da pobreza. Nas nosas mans está tamén promover unha educación para o desenvolvemento sostible, que avogue polo respecto aos Dereitos Humanos e a posta en valor da diversidade cultural, así como ofrecer contornas de aprendizaxe pacíficas e inclusivas. Cuestións todas elas que podemos apoiar no noso municipio, pero tamén nos países máis desfavorecidos participando en redes coma o Fondo Galego e nos seus proxectos.

Luísa Feijóo
Concelleira de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade de Ames.

*Artigo de opinión publicado en Praza Pública con motivo do Día Internacional das Nenas

    Este sitio web almacena cookies no seu computador. Estas cookies utilízanse para recompilar información sobre como interactúa co noso sitio web e permítenos lembralo. Utilizamos esta información para mellorar e personalizar a súa experiencia de navegación e para obter estatísticas e métricas sobre os nosos visitantes tanto neste sitio web como noutros medios. Para obter máis información sobre as cookies que utilizamos, pomos a disposición a nosa Política de cookies.
    Máis información