Delegacións de Brasil e Italia interésanse pola mobilidade sustentable de Pontevedra e Vigo

Delegacións de Brasil e Italia interésanse pola mobilidade sustentable de Pontevedra e Vigo

Delegacións de Brasil e Italia interésanse pola mobilidade sustentable de Pontevedra e Vigo 2560 1920 Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade

Unha delegación de electas e equipos técnicos de Brasil e Italia intercambiaron experiencias arredor da mobilidade sostible cos seus homólogos nos concellos de Pontevedra e Vigo a través do proxecto AcessoCidades, cofinanciado pola Unión Europea, no que o Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade participa a través da Confederación de Fondos. A iniciativa, na que tamén participan o Frente Nacional de Prefeitos e a Associazione Nazionale dei Comuni Italiani, busca mellorar as políticas de mobilidade urbana a partir de criterios de igualdade, como a accesibilidade universal ou a perspectiva de xénero.

É por iso que a comitiva se interesou por un modelo urbano coma o de Pontevedra, baseado na peonalización, de xeito que os distintos puntos da Boa Vila se conectan con rutas a pé duns 15 minutos. Para isto, durante máis de dúas décadas “levouse a cabo un proceso de transformación desde unha cidade inhabitable, ruidosa, chea de vehículos, cara unha cidade pensada para as persoas”, segundo expuxo o seu alcalde, para o que “foi necesario tomar decisións políticas”.

Miguel Anxo Fernández Lores explicou que “a clave está en reducir o tráfico innecesario, recuperar o espazo público para veciñanza, facelo plenamente accesible e enchelo de actividade económica, cultural, deportiva, etc”, tendo presente que “as cidades deben de ser compactas e multisectoriais”.  Foi así como Pontevedra conseguiu “mellorar a a calidade de vida, aumentar a poboación e reducir a cero os accidentes mortais”, concluíu.

Tras a recepción por parte do rexedor pontevedrés e da tenente de Alcaldía, Eva Villaverde, o grupo puido comprobar a posta en práctica deste premiado modelo percorrendo as rúas da cidade da man do director xeral de Protección Cidadá, Daniel Macenlle, a quen lle trasladaron multitude de consultas.

A delegación de Brasil e Italia desprazouse a continuación ata o Concello de Vigo, onde coñeceron o proxecto Vigo Vertical canda a concelleira Yolanda Aguiar e o propio alcalde. En palabras de Abel Caballero, “trátase dunha innovadora estratexia de mobilidade urbana que, a base de ramplas, ascensores e escaleiras mecánicas, permite a ducias de miles de persoas desprazarse sen ter que utilizar ningún vehículo”. “Agora mesmo temos uns 25 sistemas deste tipo que están cambiando a mobilidade da cidade”, apuntou o rexedor, para quen “isto vai revolucionar a forma de mobilidade nas cidades”. Ademais, “a enerxía procede de fontes renovables, co cal reducimos os niveis de contaminación”, engadiu.

Responsables técnicos municipais guiaron a visita pola cidade para coñecer distintos ascensores, un deles en inclinado, escaleiras mecánicas como as da Gran Vía ou mesmo o futuro Halo, que conectará a parte baixa e alta da cidade nunha das zonas máis transitadas e que xa se converteu en todo un símbolo. Ademais, durante a recepción no Concello, a directora de mobilidade de Xénova, Maria Cristina Carmeli, tivo ocasión de expoñer a estratexia da cidade italiana, que comparte certas similitudes con Vigo Vertical.

As delegacións de Brasil e Italia estaban encabezadas, no entanto, pola prefeita de Novo Hamburgo, Fátima Daudt, e completábase con representantes de Curitiba, Palmas, Bari e Turín. O programa para coñecer boas prácticas de mobilidade sustentable prolongarase ata o 29 de setembro en Cataluña e Euskadi.

AcessoCidades

Nun planeta absolutamente inmerso nos retos medioambientais, o proxecto ‘AcessoCidades: cidades máis accesibles e conectadas’ quere promover o intercambio de experiencias entre países do Norte e do Sur Global para fomentar unha mobilidade sostible a partir de criterios de equidade. Ademais da sustentabilidade ambiental, a mobilidade urbana ten moitos outros retos por diante, como son o financeiro (peaxes urbanas, impostos a combustibles..), a xestión do transporte público máis aló das propias cidades, a igualdade de xénero (protocolo contra o acoso sexual, condicións laborais equitativas…) ou as facilidades para que todos os colectivos teñan acceso ao espazo público.

    Este sitio web almacena cookies no seu computador. Estas cookies utilízanse para recompilar información sobre como interactúa co noso sitio web e permítenos lembralo. Utilizamos esta información para mellorar e personalizar a súa experiencia de navegación e para obter estatísticas e métricas sobre os nosos visitantes tanto neste sitio web como noutros medios. Para obter máis información sobre as cookies que utilizamos, pomos a disposición a nosa Política de cookies.
    Máis información